dimarts, 27 de gener del 2009

A la suïssa

Aquest dissabte a més de passejar pel barri de Sant Antoni veient la desfilada de carrosses i després fem una cervesa al molt recomanable Xalar cafè (que forma part de l'Espai Balears al bell mig del Raval), vaig fer la segona raclette de la meva vida.
L'aparell de raclette me'l van regalar per al meu casament però vaig estar un parell d'anys sense fer-lo servir. El primer dia que el vam voler utilitzar, en endollar-lo van saltar els ploms. Ja no hi havia garantia i fins que no els vaig portar a arreglar va passar una eternitat. I després va tornar a quedar desat.
Però a finals de l'any passat vam decidir ja estrenar-lo i la veritat és que és un menjar molt divertit per a un petit grup (per al meu model de fins a 6). El formatge raclette es fon ràpidament en els compartiments inferiors mentre que a la part superior del grill es poden fer viandes per acompanyar les patates bullides que juntament amb el formatge són la base del plat.
Aquesta vegada el grill va ser:
- Safata de carns: filets de pollastre, salsitxetes mini, xistorra a trossets, filet de vedella i filet de porc a tires
- Safata d'embotits: pernil del bo (Gentilesa de la Geni i el Ramon), pernil dolç una mica gruixut per poder fer a la planxa, beicon
- Verdures: tomàquets i xampinyons a filets
- I també per acompanyar encurtits: cogombrets, cebes i alls
I finalment una salsa tàrtara
I el millor de tot és que per al tipus de coses que vam cuinar es pot dir que no fa fum i a més aquí cadascú s'ho cuina al seu gust

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Je, Je...
Jo en tinc una a casa, no son cares.

Es molt comode com dius, i ho he proposat per un sopar de cap d'any amb els amics a casa, per allò de no perdre temps cuinant per després menjarteu gelat...

Nui ha dit...

A mi m'encanta la raclette!!! Pel pròxim sopar ves treient-lo de l'armari